Kätilökysely 2020

Selvitämme Kätilöliitossa kätilöinnin laaja-alaisuutta ja kätilöiden työpaikkojen moninaisuutta. Vastaathan kyselyyn. Halutessasi voit osallistua myös arvontaan, jossa palkintoina mm. Tens-laite, Seksuaalilääketiede-kirja ja kätilölaukku. Kyselyyn toivotaan vastauksia kaikilta kätilöiltä, ei ainoastaan Kätilöliiton jäseniltä.

Osallistumaan pääset tästä linkinstä tai allaolevan qr-koodin avulla.

Kiitos vastauksestasi.

Ajankohtaista: Jäsenmaksulaskutus 2021

Jäsenmaksulasku 2021

Ensi vuoden jäsenmaksulasku on tarkoitus lähettää jäsenistölle sähköpostitse – ekologisempaa, kenties jopa varmemmin perillä kuin paperipostina – josta syystä olisi hyvä päivittää oma sähköpostiosoitteensa. Monilla on sähköpostiosoitteena työsähköposti, joka saattaa olla ongelmallinen laskun lähettämisen kanssa, työnantajan palomuuri jne saattaa hylätä laskun kokonaan tai tulkita sen roskapostiksi.

Sähköpostiosoitteen päivittämiseen:

Tehyyn kuuluvat jäsenet pystyvät päivittämään tietojaan päivittämällä Tehyn asiointipalvelussa omat yhteystiedot, tiedot siirtyvät Kätilöliiton rekisteriin, koska Kätilöliitto on Tehyn yhteistyöjäsenjärjestö (kilta.tehy.fi). Kirjautuminen tapahtuu jäsennumerolla.
Kätilöliittoon kuuluvat jäsenet (jotka eivät kuulu Tehyyn), voivat ilmoittaa sähköpostiosoitteensa, muuttuneen osoitteensa tai vaikka puhelinnumeronsa Suomen Kätilöliitto – jäsentietojen muutos -lomakkeella. Käsittelyyn tarvitaan jäsennumero, jonka saa joko jäsenmaksulaskusta tai Kätilölehden takakannesta osoitekentästä (7-numeroinen luku). Em lomakkeelta tiedot menevät suoraan jäsenrekisteriin.

Jos haluatte ilmoittaa tulevasta (tai jo alkaneesta) jäsenlajin muutoksesta: äitiys- tai hoitovapaasta, eläkkeelle jäämisestä tmv. niin pyydän lähettämään ilmoituksen sähköpostilla osoitteella jasenasiat@suomenkatiloliitto.fi Tuohon osoitettu posti menee erilliseen kansioon, eikä pääse hukkumaan muun sähköpostin joukkoon.

Koronavirus

Ajankohtaista ja luotettavaa tietoa koronavirus (Covid-19) tilanteesta voit lukea:

Kätilöiden vuosi 2020

Maailman terveysjärjestö WHO on julistanut vuoden 2020 olevan sairaanhoitajien ja kätilöiden vuosi. Kätilöt ovat yksi yhteiskuntien muuttumisen ja ihmisten hyvinvoinnin paranemisen kannalta kriittisesti tarpeellinen ammattiryhmä.

Kansainvälinen kätilöliitto (ICM) kehottaa: celebrate, demonstrate, mobilise, unite. Juhli, näytä esimerkkiä, liikuta/pane liikkeelle ja yhdistä. ICM tunnistaa kätilöiden tekemän tärkeän työn kansainvälisesti ja haluaa yhdistää kätilöt ja naiset tasa-arvoisen maailman puolesta. Vuoden tavoitteena on juhlistaa kätilöiden työtä, nostaa esille maailmalla vallitsevat vaikeat työolosuhteet ja vaikuttaa päättäjiin, jotta ympäri maailmaa ymmärrys panostaa laadukkaaseen terveydenhuoltoon niin kätilöiden kuin myös sairaanhoitajien työn arvostamisen kautta lisääntyisi.

Vuoden 2020 aikana myös Kätilöliitto toivoo kaikkien juhlistavan kätilöiden työtä ympäri maailmaa. Jokaisella naisella ja perheellä on oikeus kätilöön, koko elämän läpi.

Toivomme, että yksittäiset kätilöt, yhdistykset ja yhteiskunnalliset vaikuttajat lähtevät mukaan tähän vuoteen oman panoksensa avulla.

Voit seurata kansainvälin juhlavuoden kulkua sekä WHO:n että ICM:n kanavien kautta. ICM:n vuosi käynnistyy heti tammikuussa. ICM haastaa kaikki kätilöt lisäämään kuvia vuoden ensimmäisen päivän vauvoista kätilön käsissä. Kuvan voi jakaa Facebookissa, Twitterissä tai Instagramissa hästägillä #midwives2020 @worldmidwives. Kätilöliitto kehottaa lisäämään myös hästägin #kätilöt2020. Juhlavuosi tulee näkymään vahvasti myös Kätilöliiton vuodessa 2020.

Uusi vuosi käynnistää virallisesti myös Kätilöliiton uuden hallituksen toimikauden. Liity sinäkin mukaan Kätilöliittoon ja seuraa meitä Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa. Jäseneksi Kätilöliittoon voit liittyä oikean sivupalkin logosta.

Hyvää kätilöiden vuotta toivottaa Kätilöliiton hallitus

Kätilöliiton blogi: Kätilöt bloggaa

Blogiin pääset tutustumaan täältä.

Kätilöliiton Sääntömääräinen vuosikokous 14.11.2020 (18.09.2020)
Suomen Kätilöliitto - Finlands Barnmorskeförbund ry:n sääntömääräinen vuosikokous pidetään 14. marraskuuta 2020 kello 10.00, Microsoft Teams-yhteydellä Ilmoittautuminen..

Kätilöliiton uutiskirje 4/2020 (31.08.2020)
Uutiskirje 4/2020 Kätilöliiton uutiskirje 4/2020 sisältää tietoa ja uutisia Kätilöliiton toiminnasta sekä seksuaali- ja lisääntymisterveyden alalta.  Ajankohtaisista..