Kätilölehti – Tidskrift för Barnmorskor

Kätilölehti on alalla työskenteleville ja alan opiskelijoille tarkoitettu ammattilehti ja täydennyskoulutusväline. Lehti lähetetään jäsenetuna jokaiselle Kätilöliiton jäsenelle. Lisäksi lehteä lähetetään tilattuna ja ilmaiskappaleina useihin kirjastoihin, oppilaitoksiin, sairaaloihin ja muille yhteistyökumppaneille.

Kätilölehti ilmestyy 32-36-sivuisena, vuodesta 2020 alkaen 210 x 280 mm -kokoisena julkaisuna seitsemän kertaa vuodessa. Painos on noin 4000 kpl.

Haluatko mainostaa Kätilölehdessä?
Lehden välityksellä tavoitat joukon aktiivisia ja aikaansa seuraavia kätilöitä eri puolilta Suomea.

Tutustu mediakorttiimme ja ota yhteyttä!

Ilmoitustilavaraus tästä linkistä

Yhdistysten tapahtumat Kätilölehteen 2020
Kätilöyhdistyksille on varattu oma palsta Kätilölehdestä. Jokainen yhdistys saa ilmoittaa lehdessä tapahtumistaan, kuten jäsenilloistaan, vuosikokouksistaan ja yhteisistä retkistään. Toivomme kaikkien yhdistysten käyttävän tätä mahdollisuuttaan!

Tarkemmat tiedot ja ilmoituslomake tästä linkistä!

KÄTILÖLEHDEN NETTIJATKOT

Kätilölehden sivuilla julkaistaan aika ajoin kaikille avoimia, "Kätilölehden nettijatkot" -juttuja, jotka tarjoavat syvemmän näkökulman johonkin lehdessä käsiteltyyn aiheeseen tai lisätietoa lehdessä julkaistuun artikkeliin.

Tsekkaa, mistä on kyse!

Pääkirjoitus

OIKAISU NUMEROON 5/20:
Artikkelista Oppia tuleville vanhemmille sekä opiskelijoille (s.27–29) oli jäänyt epähuomiossa yhden kirjoittajan nimi pois: Päivi Hoffrén, TtM, lehtori, kätilö, seksuaaliterapeutti NACS ja Savonia AMK:n kätilön tutkinto-ohjelma­vastaava oli myös kyseisen artikkelin kirjoittajana. Kätilölehden toimitus pahoittelee syvästi virhettä.

Pääkirjoitus

Kätilölehden nettijatkoilla:
Kätilö tulee kotiin

Kätilölehden 100-vuotisjuhlanumero

Alkusanat

Aineistot

Päätoimittaja valitsee julkaistavat jutut. Ole aina etukäteen yhteydessä päätoimittajaan jos haluat tarjota juttuideaasi lehteen. Lue myös Kirjoittajan ohje ennen kuin kirjoitat juttusi.

Kätilölehteen tarjottavat juttuideat, artikkelit ja kuvat lähetetään päätoimittaja Outi Helasterälle osoitteeseen paatoimittaja(at)suomenkatiloliitto.fi.

Svenskspråkig redaktör: Anna Sundqvist
anna.sundqvist ( at ) suomenkatiloliitto.fi

Ilmoitusmyynti

Vuonna 2020 Kätilölehti juhlii jo 125. vuosikertaansa. Ilmoittamalla Kätilöliiton julkaisemassa Kätilölehdessä tavoitat tuhansia kätilöitä ympäri Suomen sekä ison joukon muita aihepiiristä kiinnostuneita lukijoita neuvoloissa, oppilaitoksissa, kirjastoissa ja sairaaloissa.

Kätilölehti on mainio paikka kertoa niin kätilöitä kuin heidän asiakkaitaan
kiinnostavista tuotteista ja palveluista: ammattikirjallisuudesta
työvälineisiin sekä erilaisista kulutustavaroista aina vapaa-ajan
harrastuksiin.

Kätilölehden Ilmoitusvaraukset tällä lomakkeella.

Kätilölehden historiaa

Professori Gustaf Heinricius oivalsi jo 1800-luvulla, että ajan tasalla pysymiseksi on huolehdittava kätilöiden jatkokoulutuksesta ja siitä, että ammattikunnassa viriää elävä harrastus omaan elämäntehtävään. Tämä päämäärä mielessään hän perusti Kätilölehden, jonka ensimmäinen numero ilmestyi 1. tammikuuta 1896. Vuonna 1906 perustettiin Suomen ruotsinkielisten kätilöiden aloitteesta "Tidskrift för barnmorskor i Finland". Vuonna 1963 ruotsinkielinen lehti liitettiin Kätilölehteen. Kun Kätilöliitto liittyi Tehyn yhteistyöjärjestöksi, se säilytti oman lehtensä, kun useimmat muut järjestöt lakkauttivat oman julkaisunsa. Vuosina 2008-2018 Kätilölehden päätoimittajana toimi MTi, MAT, DKK Silva Lehtinen.